همه چیز در مورد نخ شمال (توسکاتک) معرفی شهرک‌ های این منطقه

نخ شمال کجاست؟ شهرک‌ های ویلایی این منطقه کدامند؟ مزایای خرید ویلا نخ شمال چیست؟ آیا سرمایه‌ گذاری برای خرید زمین نخ شمال، آینده خوبی دارد؟ در سال‌ های اخیر شهر‌های شمال کشور، به دلیل آب و هوای عالی، جنگل‌ های سرسبز و بکر و دسترسی آسان به ساحل دریای خزر، مورد توجه افراد بسیاری برای خرید ویلا، زمین و آپارتمان قرار گرفته است. اما در حال حاضر می‌ توان گفت بسیاری از روستا‌های شمال نیز به گزینه‌های جذابی برای سرمایه‌ گذاری تبدیل شده‌ اند. یکی از این روستا‌های بی‌ نظیر، نخ شمال یا توسکاتک در شهرستان نوشهر است که شهرک‌های ویلایی لوکس و مدرن متعددی نیز در این منطقه وجود دارد. به همین دلیل می‌توان گفت بازار خرید و فروش ویلا در روستای توسکاتک پررونق و پرسود خواهد بود.

در این مقاله از ویلا املاک به معرفی کامل توسکاتک در شهرستان نوشهر می‌پردازیم. اگر به دنبال خرید ویلا توسکاتک هستید، تا انتهای متن همراه ما باشید تا با شهرک‌های منطقه نخ شمال نیز آشنا شوید.

نخ شمال کجاست؟

نخ شمال (توسکاتک)

روستای توسکاتک یا توسکا از توابع شهرستان نوشهر استان مازندران بوده که بخشی از این روستای زیبا به نخ شمال معروف شده است. دلیل این نام‌گذاری نیز کارخانه نخ شمال بوده که از سال‌های خیلی دور در این منطقه قرار داشته است. نخ شمال (توسکاتک)، نسبت به زمین‌ های اطراف خود ارتفاع بیشتری داشته به همین دلیل چشم‌ انداز عالی به دریای خزر و جنگل دارد.

منطقه توسکاتک در فاصله 25 کیلومتری شرق نوشهر قرار گرفته و با شهرستان نور نیز 25 کیلومتر فاصله دارد، همچنین اگر از شهر رویان به سمت این روستا بیایید باید حدود 15 کیلومتر مسافت را طی کنید. موقعیت جغرافیایی این روستا از غرب به منطقه علی‌ آباد عسگرخان و انارور و از طرف شرق به پارک سی‌سنگان و بخش صلاح‌الدین کلا می‌رسد. از طرف شمال نیز به دریای خزر و از جنوب به جنگل‌ های بی نظیر رشته‌ کوه البرز منتهی می‌ شود. همچنین از سمت جنوب شرقی می‌توان به روستای دیزیرکلا رسید.

توسکاتک کجاست ؟چرا این روستا به توسکاتک معروف است؟

توسکاتک کجاست

در سال‌ های بسیار دور، چند خانوار بومی در منطقه‌ ای در حدود 28 کیلومتری شرق شهرستان نوشهر (دهنو) به سمت شهرستان سلده (نور) ساکن بودند. این منطقه در کنار رودخانه‌ ای کوچک و یک درخت توسکای بلند قامت قرار گرفته بود. افرادی که در کوهپایه و ییلاقات اطراف زندگی می‌ کردند و از دور دست به سمت روستا می‌آمدند، ابتدا درخت توسکا را می‌ دیدند. از این رو این درخت به نماد اصلی روستا تبدیل شد و بعد از آن به این روستا، توسکا تک به معنی تک درخت توسکا می‌ گفتند.

خیابان‌های اصلی و فرعی روستای توسکاتک کدامند؟

خیابان اصلی توسکاتک که از مرکز این روستا نیز عبور می‌کند، خیابان شهید آهنگریان نام دارد. این خیابان دسترسی خوبی به تمامی اماکن و قسمت‌ های روستا دارد. همچنین از خیابان‌ های فرعی این روستا می‌توان به خیابان نخ شمال، خیابان کشاورز، خیابان شکارگاه، خیابان مهرگان، خیابان مسجد، خیابان شهید کاظمی و خیابان شالیزار اشاره کرد.

دلیل اهمیت نخ شمال (توسکاتک) برای سرمایه‌گذاری چیست؟

نخ شمال یا توسکاتک یکی از مهم‌ ترین روستا‌های شهرستان نوشهر محسوب می‌شود. این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی، دسترسی خوبی به جاذبه‌ های طبیعی، ساحل دریا و جنگل دارد. علاوه‌ بر آن زمین‌ های با متراژ بالا در این روستا فرصت خوبی را برای سرمایه‌ گذاری در شهرک‌ سازی فراهم کرده است. از طرفی در منطقه نخ شمال شهرک‌ های ویلایی و ویلا‌های مستقل بسیاری ساخته شده، به همین دلیل حدود نیمی از جمعیت روستا را افراد غیربومی تشکیل می‌دهند. این موضوع به‌ تنهایی دلیل خوبی برای رونق بازار معاملات املاک و خرید ویلا نخ شمال خواهد بود.

چرا در توسکاتک ویلا بخریم؟

همان‌ طور که به آن اشاره کردیم این روستای زیبا بین دو شهر توریستی نوشهر و نور قرار گرفته است و فاصله کمی با دریای خزر، جنگل‌ های بکر و بی‌نظیر، پارک سی‌سنگان و مناطق تفریحی و گردشگری دارد. به همین دلیل توجه بسیاری از افراد را برای سرمایه‌گذاری و خرید ویلا توسکاتک به خود جلب کرده است.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که ویلا‌های این منطقه داخل بافت قرار داشته و دارای سند، مجوز ساخت و پایان کار هستند. در اطراف محله توسکاتک، شهرک‌ های ویلایی و ویلا‌های مستقل متعددی ساخته شده و ویلا‌های جاده معروف نخ شمال نیز از این موارد است. از این رو سرمایه‌ گذاری در این منطقه یکی از بهترین فرصت‌ های موجود در شهرستان نوشهر است.

وضعیت خرید زمین نخ شمال (توسکاتک) چگونه است؟

به طور کلی می‌توان گفت زمین‌ های توسکاتک از متراژ 200 متر در شهرک‌ها تا حدود 10 هکتار به‌ صورت مستقل و پراکنده در روستا وجود دارد. سند زمین‌ های توسکاتک نیز به‌صورت مالکیت شش‌ دانگ یا سند شورایی است که شما می‌توانید با طی مراحل قانونی به سند تک‌ برگ شش‌ دانگ تبدیل کنید.

قیمت خرید زمین نخ شمال (توسکاتک)، با توجه به موقعیت زمین و متراژ آن، با نرخ‌ های متفاوتی وجود دارد. زمین‌ های ساحلی این منطقه قیمت بالاتری نسبت به زمین‌ های جنگلی آن دارند. البته می‌ توان گفت بیشتر ساخت و ساز‌ها و ویلا‌های شهرکی در بخش جنگلی این روستا انجام می‌ شود.

نخ شمال (توسکاتک)

شهرک‌ های منطقه نخ شمال (توسکاتک) کدام‌اند؟

بسیاری از شهرک‌های ویلایی معروف در سطح شهرستان نوشهر در منطقه نخ شمال (توسکاتک) ساخته شده است. از شهرک‌ های جنگلی و ساحلی این منطقه می‌توان به شهرک آفتاب، شهرک گل کاغذی، شهرک مهتاب، شهرک برلیان، شهرک جهان، شهرک زعفرانیه، شهرک کوی استادان دانشگاه، شهرک الماس، شهرک خواجه‌ نصیر، شهرک مهستان، شهرک پاسارگاد و شهرک ساحل آرام توسکا اشاره کرد. اگر قصد سرمایه‌ گذاری مطمئن با خرید ویلا نخ شمال را دارید؛ می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره‌ مند شوید.

ویژگی‌های سرمایه‌گذاری در نخ شمال (توسکاتک) چیست؟

از ویژگی‌ های مهم منطقه نخ شمال، موقعیت عالی زمین‌ های آن برای ساخت و ساز است. در سال‌ های اخیر نیز بسیاری از افراد با هدف خرید زمین نخ شمال به این منطقه جذب شده‌ اند. همچنین توسکاتک یکی از زیباترین مناطق شمال کشور بوده که علاوه بر آب و هوای عالی، امکانات و جاذبه‌های توریستی زیادی در آن وجود دارد. به همین دلیل انتخابی ایده‌ آل برای خرید ویلا توسکاتک خواهد بود. محیط امن و آرام، باشگاه ورزشی سرپوشیده به همراه زمین فوتبال، انواع پلاژ‌های ساحلی و مراکز خرید متنوع از مزایای سرمایه‌ گذاری در این منطقه است.

معرفی جاذبه‌ های تفریحی و گردشگری نخ شمال (توسکاتک)

نخ شمال (توسکاتک)

علاوه بر ویژگی‌ هایی که در بخش‌ های قبل در مورد این روستا بیان کردیم؛ می‌ توان به جاذبه‌ های گردشگری و تفریحی زیر نیز اشاره کرد.

پارک جنگلی و ساحلی سی‌سنگان

در بخش شرقی توسکاتک به فاصله حدودا یک کیلومتری از نخ شمال، پارک بین‌المللی سی‌سنگان قرار گرفته است. این پارک جنگلی با درختان قدیمی چند صد ساله و امکانات تفریحی و اقامتی، میزبان گردشگران بسیاری است. اما اگر هوس آب‌ تنی و رفتن به ساحل زیبای دریای خزر را کرده‌اید، دقیقا رو به‌ روی پارک جنگلی، پارک ساحلی سی‌سنگان آماده پذیرایی از شماست.

منطقه جنگلی فتک

اگر به جنوبی‌ ترین بخش توسکاتک و انتهای خیابان معروف نخ شمال بروید، در دل جنگل‌های شگفت‌ انگیز این منطقه با چشم‌ انداز زیبای برکه آب و چشمه فتک روبه‌رو می‌شوید.

دختر قلعه

برای رسیدن به یک مکان تاریخی به نام دختر قلعه باید از انتهای جاده نخ شمال، یک مسیر زیبای 2 ساعته را پیاده‌ روی کنید. در این منطقه، منظره‌ای زیبا از طبیعت بکر، آبشار و برکه عمیق در انتظار شماست.

متل گل سرخ

یکی از متل‌ های قدیمی و خاطره‌ انگیز شهرستان نوشهر در انتهای شرقی این روستا و در نزدیکی پارک سی‌سنگان قرار گرفته است. رستوران، کافی‌شاپ، استخر، سالن بیلیارد و پارک بازی از امکانات این متل بوده که شما می‌ توانید به‌ صورت روزانه یکی از واحد‌های اقامتی آن را اجاره کنید.

توسکاتک نخ شمال

سؤالات متداول

توسکاتک یا نخ شمال کجاست؟

توسکاتک یکی از روستا‌های نوشهر است که در 25 کیلومتری شرق این شهرستان قرار گرفته است. همچنین با شهرستان نور 25 کیلومتر و با منطقه رویان نیز 15 کیلومتر فاصله دارد.

قیمت خرید ویلا در نخ شمال چقدر است؟

به طور کلی قیمت‌ های ویلا‌های شهرکی و مستقل در بخش‌های ساحلی و جنگلی این منطقه با هم تفاوت زیادی دارند. به همین دلیل برای دریافت قیمت روز خرید ویلا، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شرایط خرید زمین در روستای توسکاتک چگونه است؟

زمین‌ های این روستا در متراژهای مختلف از 200 متر تا 10 هکتار و به‌ صورت شهرکی یا مستقل برای خرید وجود دارند. سند زمین‌ های نخ شمال نیز شش‌ دانگ یا سند شورایی هستند.

ویژگی‌ های سرمایه‌ گذاری در منطقه نخ شمال (توسکاتک) چیست؟

دسترسی آسان به پارک جنگلی سی‌ سنگان، فاصله کم ساحل دریا تا جنگل و مراکز تفریحی متنوع از مزایای سرمایه‌ گذاری در این منطقه است.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد روستای نخ شمال و موقعیت جغرافیایی آن گفتیم. این روستا به دلیل دسترسی آسان به دریای زیبای خزر و پارک جنگلی سی‌ سنگان، یکی از مقاصد عالی برای گذراندن یک تعطیلات خاطره‌ انگیز خواهد بود. همچنین با توجه به شهرک‌ های ویلایی متعددی که در این منطقه احداث شده، فرصت‌ های عالی سرمایه‌ گذاری را نیز برای خرید ویلا نخ شمال فراهم کرده است. اما اگر شما هم به خرید ویلا در نوشهر فکر می‌کنید؛ پیشنهاد می‌شود برای آشنایی با شرایط خرید ویلا در این روستا و قیمت‌ های روز با کارشناسان خبره املاک در شمال مشورت کنید.

شما می‌ توانید برای دریافت مشاوره رایگان و بررسی شرایط خرید ویلا و زمین توسکاتک، با کارشناسان ویلا املاک با مدیریت مهندس رحیمی تماس بگیرید. این مجموعه، با در اختیار داشتن افراد باتجربه و آشنا به منطقه مازندران، همچنین بانک اطلاعاتی جدیدترین موقعیت‌های ویلا، زمین، آپارتمان و برج؛ گزینه‌های مناسبی را برای خرید زمین، آپارتمان و ویلا ساحلی، جنگلی یا شهرکی با شرایط و قیمت ویژه ارائه می‌ دهد. در این متن به بررسی نخ شمال، مناطق دیدنی و شهرک‌ های آن پرداختیم. اگر سؤالی در مورد خرید ویلا توسکاتک دارید، در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله به شما برای سرمایه‌ گذاری مطمئن در این روستا کمک کند. نظر شما در مورد توسکاتک چیست؟